Reparaties

Duranmatic heeft een eigen Service & Support afdeling. U kunt hier terecht met uw technische vragen, maar ook als een product dat u bij ons, of één van onze distributors, heeft aangekocht defect is geraakt.

Onze leveranciers hebben een eigen garantie termijn en voorwaarden waarbinnen eventuele gebreken kosteloos door ons zullen worden verholpen.

De garantietermijn gaat in op het moment van aflevering (factuurdatum).

Ook buiten de garantietermijn zullen wij een reparatie snel, vakkundig en tegen een minimum aan kosten voor u uitvoeren.

RMA

Om de reparatie zo soepel en efficiënt mogelijk te kunnen afhandelen hebben wij een RMA procedure ingesteld. Dit betekent dat u alleen goederen ter reparatie kunt aanbieden door gebruik te maken van onderstaand webformulier. Wanneer u deze volledig heeft ingevuld en verzonden krijgt u binnen een werkdag een bevestigingsmail met een Service Order nummer (SOxx-yyyy). U dient dit nummer en/ of het uitgeprinte formulier duidelijk zichtbaar aan de buitenzijde van de verpakking aan te brengen zodat uw reparatie zo snel mogelijk door ons kan worden afgehandeld. 


RMA Formulier


Reparatie afhandeling binnen garantie


Onze leveranciers hebben een eigen garantie termijn en voorwaarden waarbinnen eventuele gebreken kosteloos door ons zullen worden verholpen.Indien bij controle blijkt dat het product geen defect vertoont, en het product volgens specificaties van de fabrikant, functioneert, worden er onderzoekskosten en eventuele transportkosten berekend.

 
Reparatie afhandeling buiten garantie 

Voor reparaties buiten de garantie termijn wordt altijd een prijsopgave gemaakt. Wanneer een product gebreken vertoont die veroorzaakt zijn door verkeerd gebruik of omdat deze blootgesteld is aan omstandigheden waarvoor het product niet geschikt is (bijvoorbeeld val-, of vochtschade) ontvangt u ook een prijsopgave. Indien u geen akkoord voor de prijsopgave geeft, worden onderzoekskosten in rekening gebracht wanneer wij het product naar u moeten retourneren. Bij vernietiging zullen wij geen kosten in rekening brengen.


Defect, direct na levering (DOA)

Wij gaan er van uit dat u een product direct na levering controleert op compleetheid en werking. Wanneer een product niet compleet is of defecten vertoont, dient u dit binnen een week aan ons te melden zodat wij dit kunnen completeren of omruilen. Als dit later aan ons gemeld wordt zal dit als een reparatie worden behandeld.


Hoe stuurt u de reparatie op? 

  • Stuur de reparatie voorzien van het Service order nummer of formulier op ter attentie van de Service en Support afdeling van Duranmatic. Adres: Robijn 800 3316KE te Dordrecht.
  • U krijgt een bevestiging van binnenkomst per email.
  • Het is zeer belangrijk dat alle relevante papieren, en onderdelen, zoals bijvoorbeeld de voeding of de afstandbediening, toegevoegd zijn. 
  • Producten kunnen slechts worden geretourneerd voor risico van de aanvrager en dienen altijd deugdelijk te zijn verpakt voor transport in een stevige omdoos. Duranmatic is in geen geval verantwoordelijk en aansprakelijk voor schade en/of vermissing tijdens transport naar Duranmatic. Wij zullen beschadigde dozen niet aannemen van de vervoerder.
  • Reparaties zijn altijd op basis van carry-in. De kosten voor verzending naar Duranmatic zijn dus voor rekening van de aanvrager. De transportkosten voor verzending naar u zijn voor kosten Duranmatic.

 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »